داشتن سهمی بیش از25% از تولید ناخالص جهانی آن هم تنها برای یک کشور؛ گویای قدرت اقتصادی و فرصت های بیشمار تجاری, اقتصادی, علمی, تحقیقاتی و نو آوری برای ایالات متحده آمریکا است. آمریکا با 50 ایالت و 5 منطقه ویژه فدرال و جزایر کوچک متعدد و پراکنده در سراسر جهان؛ سومین کشور از لحاظ وسعت می باشد که سرزمین اصلی در آمریکای شمالی واقع گردیده که از زمان استقلال از بریتانیا و تاسیس کشوری مستقل در سال 1776 با وجود فراز و نشیب بسیار در طول حیات خود؛ تا کنون همیشه مسیر ترقی و بهبودی را طی کرده است. فعالیت بسیاری از موسسات علمی و تحقیقاتی, دانشگاه ها در این کشور و سهم تولید علم و فناوری را درکنار حضور و فعالیت شرکت های متعدد در سطح جهان گویای بسیاری از ویژگی ها از جمله رقابت پذیری شرکت ها و موسسات مالی و تجاری, تاثیرگذاری در تجارت جهانی, خدمات متنوع و امکان پیشرفت و گسترش فعالیت تجاری, علمی, آموزشی, فرهنگی و … را نمایان می نماید. آمریکا دولتی فدرال با سیستم ریاست جمهوری و دو نهاد قانون گذاری مجلس سنا و مجلس نمایندگان می باشد که بدون ورود به جزئیات به قطع می توان گفت یکی از قانون مدارترین کشورها در جهان از نظر حکمرانی قانون است. اگر فعالیت شغلی شما اقتضا می کند و برنامه ویژه ای برای فعالیت خود دارید؛ تاسیس شرکت در آمریکا امکانات بسیاری را در پیش روی شما و کسب و کارتان قرار می دهد.دیگر نگران مراحل و روند قانونی و اداری تاسیس شرکت در آمریکا نباشید, ما شما را دراین مسیر همراهی خواهیم نمود.

 

با داشتن سیستم دولتی فدرال، ایالات‌ در آمریکا خود دارای فرماندار و مجالس قانون‌گذاری محلی با اختیاراتی که در قانون مشخص شده اداره می‌شود که این خود، گویای وجود دو نوع قانون برای اجرا در سطح کشور است. یکی قوانین در سطح ایالت‌ها که بسته به بافت فرهنگی، نژادی، اقتصادی و… تغییر می‌کند و یکی دیگر که قوانین در سطح فدرال(کل کشور) است که در تمام نواحی یکسان و لازم‌اجرا است. در مباحث مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و حرفه‌ای که مورد بحث ما می‌باشد مالیات فدرال در همه کشور‌ها یکسان در نظر گرفته می‌شود که بر خلاف مالیات‌های ایالتی است که با یکدیگر تفاوت دارد.

روند تاسیس شرکت در آمریکا برخلاف دیگر کشورها از جمله آلمان که پیچیدگی بسیار زیاد و پروسه طولانی دارد، برای راه‌اندازی هر نوع تجارت و فعالیت حرفه‌‌ای سریع و ساده است. جهت مقایسه اجمالی در کشور آلمان برای اینکه شما بتوانید یک شرکت(به عنوان مثال با ساختار GmbH و یا UG یا AG) تاسیس کنید ابتدا باید یک بیزینس‌پلن و طرح توجیهی با قالب و فرمت خاص برای کسب و کار و فعالیت شرکت آماده کرده و برای مراجع بررسی کننده مانند IHK در شهر مورد نظر خود ارسال کنید تا در صورت تایید از سوی آنها روند تاسیس شرکت را آغاز گردد; پس از آن اساسنامه و اظهارنامه شرکت را تهیه و امضا و برای ثبت در یکی از دفاتر اسناد رسمی وقت(Termin) اخذ نموده و پس از آن نیز در دفتر تجاری ایالت مورد نظر نهایی نمایید. در آمریکا بیشتر مراحل ذکر شده در آلمان اساسا وجود ندارد و اکثر قریب به اتفاق امور اداری به صورت اینترنتی و یا پستی انجام می‌شود که هم در زمان و هم در هزینه تفاوت بسیار فاحشی دارد. یک مورد قابل ذکر هم می‌توان به میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای تاسیس شرکت در آلمان اشاره کرد که برای GmbH حداقل 25000 یورو می‌‎باشد که می‌توانید تمام و یا حداقل نصف آن معادل 12500 یورو را در ابتدا تودیع نموده و بقیه را تعهد نمایید. ولی در آمریکا اجباری به اعلام سرمایه اولیه برای ثبت شرکت و راه‌اندازی شرکت نیست و همچنین اکثر شرکت‌ها و موسسات حرفه‌ای آلمانی برای تهیه مدارک، بیزینس‌پلن و امور مربوطه حدود 20000 یورو از شما طلب خواهند کرد که قابل مقایسه با مبلغ در آمریکا نیست حدود 2500 تا 5000 دلار می‌باشد.